Servis a nejčastější otázky

Servis

Provádíme servis, údržbu a dohled nad našim zařízením, ale samozřejmě jsme schopni provést servis i na jiném typu zařízení. Dále pak servis domácích i firemních PC a sítí, který je zpoplatněn dle ceníku nebo na základě složitosti a dohody.

 

 

Nejčastější otázky

 


Komu nahlásit poruchu (nejede mi internet)?

Jako první zkontrolujte, zda máte povolenou síťovou kartu, zda jste si ji omylem nezakázali (zjistíte to tak, že: kliknete na nabídku start/nastavení/síťová připojení, otevře se vám okno, kde budete mít připojení k místní síti, klikněte na něj pravým tlačítkem myši, dejte povolit). V případě, že máte doma router nebo podobné zařízení, zkuste toto zařízení restartovat (vypnout a zapnout ze zásuvky). V případě, že internet stále nebude fungovat, kontaktujte nás prosím na e-mail: poruchy@davenet.cz nebo na tel.: 776 04 56 33 rádi Vám poradíme nebo Váš problém vyřešíme.

 
Proč nefunguje odchozí pošta (nejdou odesílat maily)?

Zkontrolujte, zda máte správně nastavený server pro odchozí poštu, měli by jste tam mít smtp: mail.davenet.cz
Poté by jste v nastavení neměli mít zaškrknutou položku: požadovat přihlášení pomocí zabezpečeného ověřování hesla (SPA).

 

 

Jak nastavit internet po Re-instalaci Windows?

Pokud máte Windows XP zpravidla nic nastavovat nemusíte, většinou je IP adresa přidělována pomocí DHCP (což znamená automaticky).
V případě, že by Vám internet i přesto nefungoval, musíte nastavit svou IP adresu, kterou najdete na své smlouvě, kterou jste dostali při podpisu a zřízení vašeho internetu.

IP adresu pak napíšete do síťového nastavení, které najdete: Nabídka start/ Nastavení/Ovládací panely/Síťová připojení: pak kliknete pravým tlačítkem myši na připojení k místní síti a dáte vlastnosti, v záložce obecné, najdete protokol sítě internet(TCP/IP), který musí být zatrhnutý, klikněte na něj a dejte vlastnosti, tady už uvidíte: použít následující adresu IP (napište tam tu svou ze smlouvy, to samé pak u DNS serveru. Dejte OK a vše by mělo fungovat.
Pokud ne volejte na te.: 776 04 56 33

 

Je nutné používat antivirovou ochranu. Pokud ano jakou?

Antivirový program je určitě vhodné používat, mnohdy Vám ochrání ztrátu vašich dat, ušetří Vám čas (nemusíte re-instalovat Windows) a dále Vám viry nebudou zpomalovat internet a váš PC.

My doporučujeme NOD 32 nebo AVG antivirus professionál.

Dále pak je vhodné mít ve Vašem PC nějaký antispywarový program, například Ad-Aware 2007 users. Zkušební verze programů najdete Zde

 

Proč internet při stahování ukazuje mnohem menší rychlost, než mám uvedenou na smlouvě?

Na smlouvách je vždy rychlost udávána v jednotkách ,,kbps,, a Váš PC je už přepočítá do jednotek větších, takže ukazuje hodnotu menší ( 8kbp/s = 1kBp/s) příklad 1024kbp/s = 128kBp/s

Faktorů ovlivňující vaši rychlost k internetu je mnoho, proto uvedeme jen několik:

  • pokud už stahujete pomocí DC++ nebo jiných podobných programů z P2P sítí pak vám internet na ostatních stránkách už nemůže jet na 100% , protože velkou část rychlosti používají zmiňované programy
  • pokud budete mít ve svém PC vir nebo nějakého podobného parazita je dost možné, že ovlivní rychlost stahování
  • dalším faktorem ovlivňujícím rychlost jsou servery, na které se připojujete. Ne každý server má takovou kapacitu, aby obhospodařil všechny uživatele internetu v jednu chvíli a to na 100%
  • pokud máte doma 2 a více PC námi dodávanou rychlost si dělíte mezi sebou (to znamená, že nemáte Vaši rychlost krát počet PC v bytě)
  • mnohdy ovlivní rychlost internetu i výkon vašeho PC (hlavně u starých PC je načítání stránek pomalé, je to ovlivněno grafikou, paměti RAM atd.)

Pokud i přesto máte pocit, že žádný z příkladů se Vás netýká ozvěte se nám e-mail: poruchy@davenet.cz , tel: 776 04 56 33

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

 

Další informace